در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران تصمیم گرفتیم به یکی از پرسش های متداول دانشجویان حسابداری جواب بدیم. پاسخ به این سوال که برای ورد به بازارکار کار باید چه مهارت های را یاد بگیریم. چه مواردی نیاز هست که بلد باشیم تا بتوانیم جذب بازارکار شویم.به همین خاطر در ادامه این مطلب مهارت های که یک حسابدار باید یاد بگیرد تا بتواند وارد بازارکار شود را باهم بررسی میکنیم. برای آشنایی با مهارت های که یک حسابدار و یا کمک حسابدار باید یاد بگیرد تا بتواند وارد بازار کار بشود در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید

 

نکته اول :

ببینید دوستان ما در پایان معرفی هر مهارت مورد نیاز یک منبع آموزشی به شما معرفی میکنیم و شرکت در این منابع بدون شک برای شما موثر خواهد بود و شما با شرکت در این دوره های آماده که بعد از تهیه میتوانید فیلم های مربوط به هر آموزش را مشاهده کنید، بدون شک بسیار موثر خواهد بود و شما به صورت کامل آن مهارت را یاد خواهید گرفت. اما شرکت در این دوره ها به صورت اجباری نیست و فقط کسانی که قصد سرمایه گذاری روی خود را دارند میتوانند شرکت کنند تا با صرفه جویی در زمان و هزینه سریعتر مهارت های مورد نیاز را یاد بگیرند.

 

1- آشنایی کامل با مفاهیم اولیه حسابداری و دفترنویسی در حسابداری

دانشجویانی و علاقه مندانی که قصد ورد به بازار کار را دارند حتما باید با مفاهیم و اصول حسابداری و دفترنویسی آشنایی داشته باشند و یادگیری دقیق این موارد دو قدم اول برای ورود به بازار کار می باشد. دفترداری دفاتر قانونی حسابداری یکی از شایستگی‌ها و تخصص های بسیار مهمه مشاغل حوزه خدمات امور مالی و حسابداری می باشد. همچنین دفترداری به عنوان یک وظیفه تخصصی حسابداری و عنصر مشترک در تمامی موسسات مورد توجه و اهمیت می باشد، شناسایی، ثبت ثبت و نگهداری اسناد و مدارک اولیه رویدادهای مالی، ستون هایی می باشند که سیستم حسابداری بر پایه آن استوار است است. برای یادگیری این مهارت ها میتوانید فیلم های آموزش مفاهیم اساسی و پایه حسابداری و فیلم های آموزش دفترنویسی و دفترداری را از سایت تهیه و مشاهده کنید.

 

2- آشنایی کامل با حسابداری حقوق و دستمزد و قوانین مربوطه

تمامی اشخاصی که در رشته های امور مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری را یاد میگیرند، یکی از انواع هزینه های که باید با آن آشنایی کامل داشته باشند هزینه حقوق و دستمزد است و به تبع آن روش های محسابه و ثبت های مرتبط با به این هزینه ها در دفاتر کل و روزنامه می باشد که باید آن ها را به صورت صحیح و اصولی یاد بگیرند. و باید توجه کنید که بحث حسابداری حقوق و دستمزد شرکت ها داری مطالب زیادی است. که هر فرد حسابدار یا شخصی که در دایره حقوق و دستمزد کار میکند نیاز به داشتن دانش و تخصصی در این این زمینه می باشد. ما پکیج آموزش حسابداری حقوق و دستمزد را برای شما قرار دادیم که میتوانید برای یادگیری این مهارت از آن استفاده کنید.

 

3- یادگیری نرم افزار های حسابداری و نرم افزار های مرتبط

تمامی حسابداران و حسابرسان و مدیران و دانشجویان باید با نرم افزار های حسابداری به صورت کامل با نرم افزار های حسابداری آشنا شوند. نرم افزار های حسابداری روز به روز در حال زیاد شدن هستند ولی کارکردن این نرم افزار ها به یک صورت می باشد و فقط منو ها و ظاهر یا برخی قابلیت های اونها متفاوت می باشد که این کمک میکنه با یک نرم افزار حسابداری کم و بیش با نرم افزار های دیگه هم آشنا شوید. ما در آی آر حسابداران برای شما  پکیج آموزش نرم افزار حسابداری سپیدار و پکیج آموزش نرم افزار حسابداری هلو را تهیه کردیم که میتوانید با پرداخت کمترین هزینه به بهترین شکل ممکن آنها را یادبگیرید.

 

اما در خصوص نرم افزار های مرتبط و مورد نیاز برای حسابداران باید اشاره کنیم به اهمیت نرم افزار اکسل و قابلیت های بسیار زیادی که برای حسابداران و حسابرسان دارد. یادگیری نرم افزار اکسل یکی از ضروری ترین کار های است که هر دانشجو یا دانش آموز یا حسابدارا باید در اولین فرصت انجام بدهد . ما آموزش اکسل در حسابداری به صورت صفر تا صد را برای شما قرار دادیم و همچنین آموزش نرم افزار ورد را اضافه کردیم و شما در صورت نیاز میتوانید برای یادگیری سریع تر از این آموزش ها استفاده کنید

 

 

مهم ترین مهارت های که یک حسابدار باید بلد باشد

4- آشنایی با عملیات پایان سال حسابداری

عملیات حسابداری پایان سال حسابداری جز مهم ترین کارهای حسابداران هست و در یک نگاه کلی کار راحتی به نظر بررسه ولی از مهم ترین کارهای حسابداران هست و جز کارهای سختی هست هفته ها قبل از اینکه باید عملیات پایان سال شروع بشه حسابداران ذهنشون درگیر این عملیات ها هست و تمامی دانش آموزان و دانشجویان و حسابدارانی که قصد ورود به بازارکار حسابداری دارند باید هم به صورت تئوری هم به صورت عملی با این موضوعات و کارها اشنا باشند. ما در کلاس آموزشی عملیات پایان سال حسابداری این موارد را برای اشخاصی که قصد یادگیری دارند را به صورت کامل آموزش دادیم.

 

5 – آشنایی با قوانین و ظهارنامه های مالیاتی

متاسفانه در هیچ کجا دانشگاه های ما مهارت های مالیاتی ارایه نمی شود و اگر شما هم خیلی سریع به این فکر میکند که شما درس حسابداری مالیاتی داشتید باید بگم که هیچ کدام از مهارت های لازم در این کتاب ها یا جزوه ها ارایه نمیشود یادگیری و بلد بودن مهارت های مالیاتی یکی از مهترین مهارت های هست که شما باید به صورت کامل یاد بگیرد. و باتوجه هزینه بالایی شرکت در این کلاس ها و در دسترس نبودن امکان شرکت برای همه یادگیری صحیح و اصولی این مهارت ها یکی از دشوار ترین کار ها شده است . اما ما در آی آر حسابداران برای شما محیطی فراهم کردیم که بتوانید با کمترین هزینه و زمان این مهارت ها را به صورت کامل و صحیح یاد بگیرید.  این مهارت ها شامل آموزش صفر تا صد اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و آموزش صفر تا صد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و آموزش کامل صورت معاملات فصلی و آموزش 0 تا 100 و آموزش اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی می باشد که شما به عنوان یک دانشجویی حسابداری با یادگیری همین مهارت ها میتوانید یکی از پر درآمد ترین شغل ها را داشته باشید.

 

نکته دوم

اگر قصد دارید به عنوان یک حسابدار موفق وارد بازارکار شوید میتوانید با کمک آموزش های بالا در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به بهترین شکل ممکن این مهارت ها را یاد بگیرید.یادگیری صحیح و اصولی این موارد (مهم ترین مهارت های که یک حسابدار باید بلد باشد) نیاز اصلی شما برای ورد به بازار کار حسابداری می باشد.